Jak założyć konto na Instagramie?

instagram

Instagram to jedna z najprężniej rozwijających się platform z zakresu social media. Odpowiednio poprowadzone konto pozwala wypromować markę, dotrzeć do nowych klientów oraz stworzyć unikalny wizerunek firmy. Choć z serwisu korzysta ponad miliard ludzi na całym świecie, wciąż nie każdy wie, jak założyć konto na Instagramie. Jak się do tego zabrać?

Jak założyć Instagram na smartfonie?

Korzystanie z Instagrama z poziomu aplikacji to najczęściej wybierane rozwiązanie. Przemawia za nim przede wszystkim poręczność — w ten sposób możesz na bieżąco analizować statystyki swojego konta bez konieczności korzystania z laptopa lub komputera. Jak założyć konto na Instagramie poprzez smartfon?

KUP W NASZYM SKLEPIE:
INSTAGRAM FOLLOWERS

  1. Pobierz aplikację Instagram z dedykowanego sklepu z aplikacjami. Dla telefonów z Androidem będzie to Google Play, zaś dla modeli z systemem IOS — Apple Store.
  2. Po zainstalowaniu otwórz aplikację.
  3. Kliknij „Utwórz nowe konto”, a następnie wprowadź swój numer telefonu lub adres e-mail. Możesz skorzystać także z logowania poprzez konto Facebook.
  4. W wyświetlonych rubrykach należy umieścić swoją nazwę użytkownika oraz hasło, a później uzupełnić puste pola o dane personalne.

Jak założyć Instagram na komputerze?

Założenie konta na Instagramie jest możliwe także poprzez komputer. Aby to zrobić, wystarczy wykonać następujące kroki:

  1. Wejdź na stronę instagram.com
  2. Kliknij w link zarejestruj się. Możesz również zalogować się przez facebooka.
  3. W przypadku rejestracji swoje dane personalne oraz wybierz nazwę użytkownika i hasło. Następnie naciśnij przycisk „Dalej” i „Zarejestruj”.

O czym pamiętać po założeniu konta na Instagram?

Stwórz efektywne bio, które przyciągnie klientów

Gdy Twoje konto jest już utworzone, następnym elementem jest zadbanie o jego prawidłową prezencję. Bio, czyli krótki opis Twojego profilu. To właśnie on — wraz z nazwą oraz zdjęciem profilowym — powinien zadbać o pierwsze wrażenie potencjalnego klienta. Efektywnie wykonane bio znacząco zwiększa szansę na kliknięcie przez odwiedzającego magicznego przycisku „obserwuj”.

W opisie umieść podstawowe informacje o działalności, którą się zajmujesz i przedstaw najciekawsze elementy. Instagram oferuje zaledwie 150 znaków w tym polu, dlatego treść powinna być skondensowana, pełna emocji i zachęcająca do pozostania na profilu. Możesz skorzystać również z emoji, które urozmaicą opis.

Zadbaj, by Twój profil był spójny

Platforma, jaką jest Instagram, skupia się na aspekcie wizualnym. Główną rolę grają tu zdjęcia oraz filmy, znacznie mniejsze znaczenie ma natomiast treść pisana. Upewnij się, że umieszczane przez Ciebie materiały są ze sobą spójne, czyli posiadają taki sam lub podobny motyw przewodni. Zbliżone powinny być również barwy znajdujące się na zdjęciu. Jeśli korzystasz z filtrów, zrezygnuj z różnorodności i skup się na jednym lub dwóch wybranych tonach. Dzięki temu wszystkie tworzone przez Ciebie treści stworzą spójną i ciekawą historię.

Ciekawe zdjęcie profilowe

Stanowi ono wizytówkę Twojej firmy i zachęca do rozpoczęcia integracji. Bez wybranego zdjęcia profilowego tracisz wiarygodność, a Twój profil przestaje być atrakcyjny. Widzisz zatem, że jest to element całkowicie niezbędny. Fotografia powinna bezpośrednio kojarzyć się z marką. Tu także lepiej wystrzegać się zbyt skomplikowanego logo — zdjęcie profilowe musi być przejrzyste, by użytkownik od razu wiedział, jaki charakter ma Twoja działalność.

KUP W NASZYM SKLEPIE:
INSTAGRAM LIKES

Daj się poznać szerszej publice

Wiesz już, jak założyć Instagram, Twój profil jest spójny, a zdjęcie główne przyciąga wzrok. Przychodzi czas na pytanie — kto wie o Twoim istnieniu? Tak jak każde inne social media, platforma wymaga od Ciebie samodzielnego zdobycia pierwszych obserwujących. Jak wypromować swój profil na Instagramie?

Obserwowanie znajomych

Możesz zacząć budować swoją popularność poprzez nawiązanie interakcji ze znajomymi, którzy już posiadają konto. Ten punkt jednak sprawdzi się lepiej przy kontach prywatnych, aniżeli firmowych.

Poinformuj swoich klientów

jeśli posiadasz już inne social media, np. Facebook, daj znać swoim obserwującym, że rozpoczynasz działalność na kolejnej platformie. Ten sam ruch możesz powtórzyć na własnej stronie internetowej czy też blogu.

Roześlij newsletter

Jeżeli prowadzisz newsletter, umieść w nim informację o nowo powstałym koncie na Instagramie i zachęć klientów do obserwowania Twojej działalności.

Używaj hasztagów

hashtagi instagram

To szalenie ważne działanie, które może wypromować Twój profil. Hasztagi to sposób na otagowanie zdjęć, dzięki czemu są one łatwiejsze do wyszukania. Powinny być one ściśle powiązane z prowadzoną działalnością i kojarzyć się z elementami przedstawionymi na fotografii.

Warto jednak mieć na uwadze, że najpopularniejsze słowa nie zawsze będą najlepsze. Jeśli pod danym hasztagiem znajduje się milion postów, to Twoja szansa na przebicie się wśród tłumu drastycznie maleje. Algorytm Instagrama nie lubi również zbyt dużej ilości tagów pod zdjęciem, dlatego skup się wyłącznie na kilku najważniejszych.

Integruj się ze społecznością

Doskonałym sposobem na zwiększenie swoich zasięgów na Instagramie jest bycie aktywnym. Komentuj posty innych użytkowników, reaguj na nie oraz odpisuj na wiadomości pod zdjęciami na Twoim profilu. Dzięki temu polepszysz swoją widoczność w Internecie i jednocześnie zbudujesz więź z potencjalnym klientem.

Konto firmowe na Instagramie — jak je założyć?

Jeżeli prowadzisz firmę, najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana konta prywatnego na firmowe. Dlaczego? Przede wszystkim otrzymujesz nieocenione narzędzie analityczne, które ujawni Ci m.in. w jakich godzinach Twoje posty mają największą popularność, w jakiej grupie wiekowej znajdują się Twoi obserwatorzy oraz z jakiego kraju pochodzą. 

Ponadto utworzenie konta firmowego umożliwia Ci dodanie danych kontaktowych i połączenie profilu z Facebookiem, co daje szansę na dotarcie do nowych osób. Istotną zaletą jest także możliwość przeprowadzenia kampanii marketingowej, która pomoże w wypromowaniu profilu. 

Aby założyć konto firmowe na Instagramie, postępuj zgodnie z następującymi krokami:

  1. Zarejestruj się, wchodząc na instagram.com lub pobierając aplikację z dedykowanego sklepu.
  2. Przejdź do swojego profilu, a następnie kliknij listę znajdującą się w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia”
  3. Na dole strony znajduje się przycisk „Przełączanie na konto firmowe”. Po kliknięciu otrzymasz propozycje rodzaju działalności. Możesz wybrać m.in. bar, restaurację, lokalną firmę oraz wiele innych. Skorzystaj z opcji, która najbardziej odpowiada Twojej marce.
  4. Uzupełnij wyświetlone, puste miejsca danymi Twojej firmy. 
  5. Ostatnim krokiem jest połączenie Instagrama z kontem na Facebooku. Jeśli nie posiadasz swojej strony firmowej na Facebooku, istnieje możliwość założenia jej na tym etapie. 

Gratulacje! Twoje nowe konto firmowe w serwisie Instagram powstało. Teraz możesz zająć się jego promocją i rozwojem, by zdobyć konsumentów. 

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również inne wpisy

Ile zarabia Lord Kruszwil?

Postać tak znana, co kontrowersyjna- idol nastolatków, jeden z najpopularniejszych YouTuberów i…celebrytów. Człowiek zagadka. Milioner czy prześmiewca kultury pieniądza i luksusu na pokaz? Kim jest

Czytaj więcej »
instagram

Jak założyć konto na Instagramie?

Instagram to jedna z najprężniej rozwijających się platform z zakresu social media. Odpowiednio poprowadzone konto pozwala wypromować markę, dotrzeć do nowych klientów oraz stworzyć unikalny

Czytaj więcej »